Słodycze reklamowe – co warto o nich wiedzieć?

Słodycze reklamowe

Słodycze reklamowe

Czekolada to jeden z najpopularniejszych gadżetów reklamowych. Po taki produkt sięgają rozmaite firmy, bez względu na ich zasięg czy branżę, w jakiej się specjalizują. Słodkości doskonale sprawdzają się w roli nośnika reklamy. Na ich opakowaniu znaleźć może się zarówno logo danej marki, jak i jej slogan reklamowy czy dane teleadresowe. Pokrywać może je także efektowna, kusząca oko grafika. Reklamowe słodkości rozdawać można podczas różnego rodzaju branżowych wydarzeń takich, jak targi czy konferencje lub wysłać klientom z okazji Walentynek czy Bożego Narodzenia. Co jeszcze warto wiedzieć na temat takiego produktu?Czekoladowe słodycze reklamowe znane są od około 400 lat. Aztekowie oraz Majowie, od których to pochodziły przywiezione na kontynent europejski ziarna kakaowca pili czekoladowe napoje już przed naszą erą. Produkt ten nie był słodki, jak znane nam dotychczas wyroby. Zamiast tego, dodawano do niego między innymi papryczkę chili. Czekoladowy napój cieszył się ogromną popularnością śród europejskich władców, którzy pijali go z dodatkiem cukru oraz czekolady. Pierwsza tabliczka czekolady została wyprodukowana w 1846 roku w Wielkiej Brytanii. Oddzielenie suchej masy kakaowej od tłuszczu stało się możliwe dzięki specjalnej prasie wynalezionej w Holandii.

Czekoladowe słodycze reklamowe powstają na bazia kakao, czyli proszku kakaowego oraz masła kakaowego, czyli tłuszczu kakaowego. Uzyskuje się je z ziaren kakaowca, a pośrednio – z miazgi kakaowej. Ich ilość oraz proporcje decydują o podziale czekolad na poszczególne rodzaje.

Największą popularnością cieszą się słodycze reklamowe w wersji mlecznej, które zawierają w swoim składzie co najmniej 25% miazgi kakaowej. Kluczowymi składnikami takich produktów są mleko oraz proszek mleczny. Tego typu czekolady zawierają około 50% cukru. Cechą charakterystyczną gorzkich czekolad jest z kolei fakt, iż zawierają one co najmniej 60% miazgi kakaowej. W ich składzie znaleźć można około 30% cukru. To najzdrowsze ze wszystkich rodzajów czekoladowych słodkości. Warto tu także wspomnieć o czekoladach białych, w składzie których nie znajdziemy kakao. Składają się one głównie z tłuszczu kakaowego, cukru oraz mleka w proszku lub śmietanki.