Koszulki reklamowe w marketingu bezpośrednim – przesyłanie pocztą

Koszulki reklamowe

Koszulki reklamowe

We współczesnym marketingu ogromną rolę odgrywają gadżety reklamowe. Są to bardzo różne przedmioty, które dzięki rozmaitym walorom, w tym wizualnym, przyciągają uwagę klientów oraz pomagają zainteresować ich ofertą danej firmy i samą marką. Dotyczy to zarówno marketingu pośredniego, jak i bezpośredniego. Co ważne, w ramach marketingu bezpośredniego gadżety reklamowe pomagają również utrzymywać relacje z osobami, które już skorzystały z oferty firmy, bowiem budowanie długofalowych relacji z klientami jest równie ważne jak pozyskiwanie nowych klientów i także jest to element zainteresowania marketingu bezpośredniego. Jak konkretnie gadżety reklamowe mogą być pomocne w utrzymywaniu relacji z klientami?

Odpowiadając na powyższe pytanie, dobrze jest posłużyć się przykładem. Koszulki reklamowe mogą być bardzo dobrą egzemplifikacją, ponieważ cieszą się ogromną popularnością w społeczeństwie. Mogą one do klienta danej firmy trafić m. in. za pośrednictwem poczty. Rzecz jasna ma to miejsce po podpisaniu umowy i dotyczy jedynie tych branż, w których firmy podpisują z klientami umowy w ramach współpracy. W umowie takiej znaleźć się musi także adres zamieszkania. Przykłady branż, które tutaj wchodzą w grę to ubezpieczenia, bankowość, operatorzy telewizji cyfrowej lub telefonii komórkowej (umowy abonamentowe).

Koszulki reklamowe wysyła się wówczas jako forma podziękowania za skorzystanie z oferty firmy. Ale może to być także forma zachęty do korzystania z jej oferty w przyszłości, a także zachęta dla znajomych czy rodziny klienta. Warto zaznaczyć, że w większości przypadków obie zachęty są równie ważne i przynoszą równie dobre skutki.

Jakie skutki, w sensie ogólnym, przynoszą tego rodzaju działania? Przede wszystkim Koszulki reklamowe są bardzo miłym podarunkiem, który każdemu się przyda i który każdy doceni. Oczywiście koszulki muszą być dopasowane do klienta pod względem płci i rozmiaru. Nie ulega wątpliwości, że jeśli zostanie to zrobione dobrze, klient taki będzie tym chętniej korzystał z usług firmy. Istnieje duża szansa, że przedłuży z firmą umowę. Poczuje się po prostu doceniony.